Sevilla, 30 degrees Celsius - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Jan en Marleen Bastiaanssen en Lucas - WaarBenJij.nu Sevilla, 30 degrees Celsius - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Jan en Marleen Bastiaanssen en Lucas - WaarBenJij.nu

Sevilla, 30 degrees Celsius

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marleen

03 Mei 2016 | Spanje, Sevilla

As expected, it took us 3 days to bike from Córdoba to Sevilla and it was not too hard.
Not many hills to complain about and nice summery weather.
The landscape changed over the weeks from days of mountains, days of old almonds trees, days of olives, days of orange trees with hardly any people, to a landscape of grain, sunflowers and onions with many workers on the land and bosses with clean green boots and smartphones.
We see beautiful and ugly villages. One special place was Palma del Rio. A great combination of old city walls and modern architecture.
What a surprisingly nice place, big inviting friendly square, with fountain and sun-sails and surrounded by white and ochre buildings. Many playing children and chatting oldies. Just beautiful.
Found a very modern, upmarket apartment. Very special, marble staircase and beautiful wooden doors.
We were 41 years married with each other that day...
There are no camping grounds here so we find places to sleep in Hostals, Pensions, Hotels or stay the night in private places.

Sevilla is a big and difficult city to get around and find a place to stay.
After hours of trying and many km of biking through this busy but beautiful city we found a place with Lilly who runs an Airbnb.
A problem was that my bike did not fit in the elevator and I had to carry it 4 stories up.
Luckily I have now a deodorant that suits me and my environment.
Another thing was that there was no spare key available to freely come and go. Even considering those minor inconveniences, we booked in for 2 nights.
And today we did our sightseeing in Sevilla.
Sevilla has the biggest gothic cathedral in the world ( with the tomb of Columbus, who "discovered" America by accident in 1492) and off course we visited El Alcazar, where you see again clearly the change from moorish building style from before 1250 to Christian style by all the royals who lived here.
Yes Sevilla is very busy and full off tourists from all over the world. You have to queue for an hour to get an entrance ticket, but because of my old age, I get in for €2 while Marleen pays €9,50 for her young age.
We got our Credentials for Santiago so we can sleep in the albergues for pelgrims who start to walk here to Santiago and we follow mainly the same path: Via de la Plata, a road build by the Romans, 2000 years ago.
So from tomorrow, de 3th of May we are biking North instead of going to the West, like we did for the last 2 weeks or for the last 900 kms.
PS: pictures later....

Cheers
Jan

En nu nog in het nederlands?
Nee, laat ik het nu maar eens alleen bij het Engels laten. Marleen slaapt al en het is weer vroeg dag morgen. Op met de zon, vroeg op pad en voor de hitte er mee ophouden, is het motto nu even.
We hebben Sevilla, het zuidelijkste punt bereikt, 900 km gefietst en Marleen haar knie geneest goed.
Morgen naar het noorden, richting Nederland maar dat is nog heel ver weg, nog 9 weken fietsen.
Foto's doe ik er later bij zogauw ik een kansje heb....
Groeten
Jan

• 03 Mei 2016 - 15:19

Ingeborg Westerbeek:

Hallo Jan,

Laat haar inderdaad maar slapen. Vermoeiend genoeg met een zere knie.

Groetjes en veel plezier onderweg.
    Ingeborg

• 03 Mei 2016 - 15:31

Els :

Al weer een etappe verder. Van Sevilla herinner ik me vooral de wereldtentoonstelling in 1992. Wij waren daar per camper op een camping zonder schaduw bij temperaturen van 40°C ik dacht eind juni. Afzien was het voor mij. Eduard was met de meiden 2 dagen geweest naar de tentoonstelling. Voor mij was 1 dag genoeg in die drukte en hitte.
    Nog gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag. Blij dat de knie van Marleen goed geneest.
    Dus van nu af is het huiswaarts. Wens jullie nog veel mooie natuurtaferelen en plekjes toe. Bonne route!;))

• 04 Mei 2016 - 16:20

Anja:

Verslag gelezen, en weer een stukje meegereisd. Hier begint het weer er ook beter uit te zien. Gelukkig geneest de knie en zweert het niet. Groetjes en liefs!!!!

• 04 Mei 2016 - 17:09

Jan En Marleen Bastiaanssen En Lucas:

Hi Inge, Els en Anja
    Leuk dat jullie reageren. Wij reizen ondertussen weer verder iedere dag maar horen nu dat het morgen begint te regenen voor de rest van de week en Marleen wist net te vertellen dat de temperaturen ook gan dalen van 30 naar 12 max......We will see....."

• 15 Mei 2016 - 22:17

Rick Hamers:

Ik loop achter jullie aan , kan jullie gewoon niet bijhouden, haha/. Mijn aanbeveling van zojuist om extra tijd voor Sevilla uit te trekken was wel echt dikke mosterd na de maaltijd. Hsad dat wat te lsaat in de gaten. Maar...leuke stad he?!
    Nog van HARTE gefeliciteerd met elkaar, koester jullie jaren samen maar heerlijk, en ook weer iedere nieuwe dag samen!!!♥